Alternativ träning – MRL

Som löpare måste du har bra corestyrka för att orka hålla uppe löpsteget när du börjar bli trött. Annars sjunker du ner och då kostar det alltför mycket energi. Efter Göteborgsvarvet insåg jag att jag var tvungen att träna mer styrka i ben och bål, mer stretch och mer rörlighet. Helt enkelt mer allsidig, blandad träning. Sista året blev det för ensidigt med i stort sett enbart löpning. Igår gick jag på ett MRL-pass. Det är ett stepup-pass med fokus på  (Kanske inte helt oväntat?) mage, rumpa och lår. Idag sitter jag och har lite småont i rumpan. Stegen är inte överdrivet svåra och det går lätt att hänga med. Förutom på en snurr där i stort sett ingen i salen gör rätt. Återigen är jag en av två killar (Varför går inga singelkillar på dessa pass?) i ett hav av tjejer. Passet ger både styrka och kondition och det var riktigt roligt. Får ju erkänna att detta att se andras taktkänsla och förmåga att följa en koreografi är en källa till stor underhållning. Efter passet är jag trött om än inte helt utslagen.  Helt klart ett bra komplement till övrig träning.

Annonser

Om marcelaponno

Läkare, pappa, crossfitcoach och författare. Visa alla inlägg av marcelaponno

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: