Om oväntat PB


För närvarande tränar jag mer försiktigt beroende på min högra axel som gör ont vid viss belastning. Jag har inte kört så många Crossfitpass utan kör mer styrka och rehab. Omväxling förnöjer så det har varit kul att fokusera mer på styrka. Mer gym helt enkelt. Gillart. Nu har det känts lite bättre, jag har varit mer konsekvent med mina rehabövningar helt enkelt. Igår så körde jag Squat Clean och körde tunga treor. Det kändes oväntat bra i kroppen och jag beslöt mig för att testa 1RM. Nu blev det Power Clean men 102,5 kg stönade jag upp i alla fall. Som åldrande atlet får man träna lite smartare. Kroppen håller inte på samma sätt som när man är 20. Så det blir extra roligt när man väl rör sig framåt. Ett PB är alltid ett PB.

Har tyvärr inte blivit så mycket gymnastik på sista tiden eftersom axeln krånglat. Hoppas ändra på det nu. Men rörligheten fortsätter att vara i centrum. Har börjat med Romwod som jag starkt kan rekommendera. Bra och lagom korta mobilitypass i datorn. Går att göra inför eller efter pass. Eller på vilodagar, då finns det lite längre pass. Tror starkt på detta med ständig variation. Att inte fastna i ett spår. För mig har det verkligen ökat följsamheten, mängden träning har ökat. Ta hand om er. Och era kroppar.

Annonser

Om marcelaponno

Läkare, pappa, crossfitcoach och författare. Visa alla inlägg av marcelaponno

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: